המודל שלנו

מודל לעבודה עם נוער במצבי סיכון ואוכלוסיות מיוחדות המתבסס על תיאוריות פסיכו-חינוכיות מגוונות

ראש

למידה של תוכן מעולם הים לדוגמה: כיצד זרם נוצר?

גוף

למידה של תוכן מעולם הים תוך יצירת חוויה אישית

ראש

השלכה לחיים - מתי אני מרגיש שאני נסחף? מאבד שליטה?

המטרה

לא לוותר, להתמיד,
לעלות על הגל ולהצליח
כמו בים כך גם בחיים

תכנית רב שנתית ורב שלבית

התהליך החינוכי של הגל שלי הינו תהליך רב שנתי ורב שלבי.
בני הנוער מתחילים בתכנית הבסיס ״מגדלור״ ולאחר סיומה מצטרפים לקהילת הבוגרים וממשיכים את המסע.
כחלק מהתהליך החינוכי הופכים החניכים המצטיינים להיות מדריכי גלישה, להדריך קבוצות ו"להעביר את זה הלאה".

 

 

התכנית מוכרת על ידי משרד החינוך – מספר 1789 בגפ״ן
למסגרות המוכרות על ידי משרד הרווחה – לחצו כאן

"מגדלור״ הנה תכנית הבסיס של העמותה הפועלת בשיתוף עם מסגרות חינוכיות. המפגשים מתקיימים במשך חצי שנה, אחת לשבוע, למשך 3 שעות. כל מפגש מורכב משיח והתנסות בגלישת גלים.

התכנית פועלת בשיתוף פעולה מלא עם בתי הספר והמוסדות המלווים את החניכים, באמצעות נציג מטעמן המשתתף בכל פעילות. כך נוודא יחד שהצלחות לא נשארות בים וקיימות גם בחיי היום יום, ביבשה.

תוכנית ״מקום בעולם״ הינה תכנית המשך, הנועדה להעמיק את הידע והניסיון בגלישת גלים ומשלבת בני נוער מכל קצוות הקשת בישראל.
יחד אנחנו לומדים להכיר את האחר, לחגוג יחד חגים ומועדים ולהעמיק את התהליך האישי והקבוצתי.

תוכנית ״מעגלים״ הנה תכנית המשך, הנועדה להרחיב ידע ואופקים של בוגרי העמותה, בנושאים הקשורים לעולם הגלישה, והמאפשרת להם לקחת חלק משמעותי יותר בפעילות העמותה.

במהלך התכנית החניכים עוברים הכשרה ע״י מנטורים מקצועיים וצוות ״הגל שלי״, ומשתלבים בפעילות רלוונטית בעמותה. כך, הם מתנסים בלקיחת אחריות, צוברים ניסיון לחיים ורוכשים כלים פרקטיים מקצועיים.

תכנית ההצטיינות "אחים בוגרים" מיועדת לחניכים אשר עברו ראיונות ומיונים מאתגרים, ונמצאו מתאימים.

במהלך התכנית אנו רוכשים כלים וניסיון פרקטיים להדרכה, תוך ליווי אישי במסגרת  קבוצה. לקראת סיום התכנית יוצאים החניכים לקורס עוזרי מדריך במכון וינגייט. במהלך הקיץ המדריכים מועסקים כעוזרים למדריכי הגלישה של ״על הגל״, עסק חברתי המקיים ימי כיף והתנסות חווייתית בגלישה. בתום התכנית, הבוגרים משמשים כאחים בוגרים ומודל לחיקוי עבור החניכים הצעירים. כך הם סוגרים מעגל ומשתלבים כמדריכי גלישה מוסמכים.

תוכנית "צוות צעיר" מלווה את חניכי העמותה אשר השלימו את התהליך החינוכי הרב-שלבי, וסיימו את תוכנית ׳אחים בוגרים׳ בהצלחה.

התכנית כוללת תכנים של פיתוח וליווי הדרכתי בדגש על אקטיביזם סביבתי. מטרתה להכשיר את הדור החדש של המדריכים בעמותה להיות מדריכים ומחנכים טובים יותר.בדגש על שמירה על הסביבה ועל הים כערך מרכזי, שינוי סדרי העדיפויות ואורח החיים היום-יומי בעמותה. במסגרת התכנית אנו מלווים את החניכים עד השירות הלאומי/ צבאי.

"מגדלור״ הנה תכנית הבסיס של העמותה הפועלת בשיתוף עם מסגרות חינוכיות. המפגשים מתקיימים במשך חצי שנה, אחת לשבוע, למשך 3 שעות. כל מפגש מורכב משיח והתנסות בגלישת גלים.

התכנית פועלת בשיתוף פעולה מלא עם בתי הספר והמוסדות המלווים את החניכים, באמצעות נציג מטעמן המשתתף בכל פעילות. כך נוודא יחד שהצלחות לא נשארות בים וקיימות גם בחיי היום יום, ביבשה.

תוכנית ״מקום בעולם״ הינה תכנית המשך, הנועדה להעמיק את הידע והניסיון בגלישת גלים ומשלבת בני נוער מכל קצוות הקשת בישראל.
יחד אנחנו לומדים להכיר את האחר, לחגוג יחד חגים ומועדים ולהעמיק את התהליך האישי והקבוצתי.

תוכנית ״מעגלים״ הנה תכנית המשך, הנועדה להרחיב ידע ואופקים של בוגרי העמותה, בנושאים הקשורים לעולם הגלישה, והמאפשרת להם לקחת חלק משמעותי יותר בפעילות העמותה.

במהלך התכנית החניכים עוברים הכשרה ע״י מנטורים מקצועיים וצוות ״הגל שלי״, ומשתלבים בפעילות רלוונטית בעמותה. כך, הם מתנסים בלקיחת אחריות, צוברים ניסיון לחיים ורוכשים כלים פרקטיים מקצועיים.

תכנית ההצטיינות "אחים בוגרים" מיועדת לחניכים אשר עברו ראיונות ומיונים מאתגרים, ונמצאו מתאימים.

במהלך התכנית אנו רוכשים כלים וניסיון פרקטיים להדרכה, תוך ליווי אישי במסגרת  קבוצה. לקראת סיום התכנית יוצאים החניכים לקורס עוזרי מדריך במכון וינגייט. במהלך הקיץ המדריכים מועסקים כעוזרים למדריכי הגלישה של ״על הגל״, עסק חברתי המקיים ימי כיף והתנסות חווייתית בגלישה. בתום התכנית, הבוגרים משמשים כאחים בוגרים ומודל לחיקוי עבור החניכים הצעירים. כך הם סוגרים מעגל ומשתלבים כמדריכי גלישה מוסמכים.

תוכנית "צוות צעיר" מלווה את חניכי העמותה אשר השלימו את התהליך החינוכי הרב-שלבי, וסיימו את תוכנית ׳אחים בוגרים׳ בהצלחה.

התכנית כוללת תכנים של פיתוח וליווי הדרכתי בדגש על אקטיביזם סביבתי. מטרתה להכשיר את הדור החדש של המדריכים בעמותה להיות מדריכים ומחנכים טובים יותר.בדגש על שמירה על הסביבה ועל הים כערך מרכזי, שינוי סדרי העדיפויות ואורח החיים היום-יומי בעמותה. במסגרת התכנית אנו מלווים את החניכים עד השירות הלאומי/ צבאי.

פעם האמנו - היום אנחנו כבר יודעים

דימוי עצמי

88%

מהבוגרים דיווחו על שיפור בבטחון העצמי

התמדה ומחויבות

91%

מהבוגרים דיווחו על עלייה ביכולת ההתמדה בעקבות התכנית

75%

מהבוגרים דיווחו שזו הפעם הראשונה שהם לקחו על עצמם מחויבות והצליחו לסיים אותה

עבודת צוות וקבלת האחר

90%

מהבוגרים מעידים שהאווירה הקבוצתית תרמה להצלחה האישית שלהם

מסגרת חינוכית

92%

מהמסגרות החינוכיות העידו כי נוצר קשר משמעותי בין החניכים למדריכים בתכנית

82%

מהמסגרות החינוכיות העידו כי התכניות סייעה לחניכים להתמודד טוב יותר עם תסכולים

*על פי דיווח עצמי של החניכים/ות והצלבה עם נתונים מהמלווה מהמסגרת

השותפים החינוכיים מספרים

גילה מארקס

מנהלת מפתן אלון

לאחר כל מפגש קיבלתי סיכום מפורט של המפגש, תמונות, הערות והארות. נוצר קשר אישי מרגש בין הצוות הנפלא של "הגל שלי" לבין התלמידים. התלמידים הגיעו למפגשים והתמידו גם בעיצומו של החורף, דבר שאינו מובן מאליו כלל וכלל. אין לי ספק שהתכנית השפיעה בצורה מובהקת על התפקוד השוטף של התלמידים. חל שיפור בביקור הסדיר שלהם בבית הספר וברצון שלהם להציב לעצמם יעדים אישיים, תוך שהם משילים התנגדויות שהיו מנת חלקם קודם לכן. אין ספק שההשתתפות בתכנית הקרינה על תחושת המסוגלות שלהם.

סני כרמלי

מנהל תיכון אורט גאולה

ברצוני להודות לצוות על הובלת פרויקט "הגל שלי" בבית ספרנו. כמקימי העמותה ומנהליה, לקחתם קבוצה מתלמידי בית הספר למסע חינוכי וערכי יוצא דופן! את כל זאת עשיתם באהבה גדולה ואחריות אין קץ. עמותת "הגל שלי" מיטיבה לקחת את ספורט גלישת הגלים, שהוא אפקטיבי ומושך לבני נוער, ולהפוך אותו לזירת למידה עבור התלמידים, לזמן להם התמודדות עם אתגרים, לעודד אותם להתמדה ונחישות, ולא פחות חשוב מכך- לסייע בידם להצליח להיות חלק מקבוצה מצמיחה. תודה על תכנית משמעותית שהשפיעה מעל ומעבר לכל ספק על ביטחונם ודימויים העצמי של התלמידים.

דויד חסון

מנהל שותפויות חינוכיות, כוכבי המדבר

״הגל שלי״ הצליחו ברגישות, הכלה, למידה והמון מקצועיות לפרוץ הרבה מחסומים אצל בני ובנות הנוער שלנו. זה לא מובן מאליו שכל השבוע הנערים והנערות מחכים שיגיע יום שישי שבו הם קמים מוקדם בשביל לנסוע עם החברים לפעילות בים. הצוות הצליח להתאים את התוכנית לקהל היעד שלנו - בדואים מהדרום, בנים ובנות, בצורה יוצאת מן הכלל. האימפקט מורגש כל השבוע בבית ספר, הם חוזרים אלינו כל פעם עם סיפור הצלחה חדש, תחושת מסוגלות, ביטחון אישי וגאווה. אפשר להרגיש במסדרונות מי לוקחים חלק בפעילות ומי לא.

ארז זדה

מנהל תיכון ראשית בנים, תל אביב יפו

"כדי להצליח פעם אחת צריך ליפול 100 פעמים" אבל למי יש כוחות לקום מהנפילה? בשנים האחרונות זכיתי ללוות כעשר קבוצות של ״הגל שלי״. בכל קבוצה ראיתי את נס אשר קורם עור וגידים לנגד עיני- איך מקבוצה רנדומלית של נערים שמידת האמונה שלהם בעצמם היא מזערית (אם בכלל קיימת), מסיימים את הקורס בגאווה גדולה ובשמחה, עם תחושת הצלחה ועם יכולת להתמודד עם קשיים. תהליך מדהים שרק ב״גל שלי״ יודעים לעשות. צוות המדריכים הנפלא וצוות ההנהלה המקצועי מלווים כל תלמיד ותלמיד ואת צוות בית הספר במקצועיות ורגישות נדירה.

אסף עזריאל

מנהל מעון צופיה

הגעתי יחד עם רכזת הטיפול ורכזת אחת הקבוצות במעון לטקס הסיום של הפרויקט. לפני הטקס הספקנו לראות את ההישגים המרשימים של הנערות בתחום הגלישה. שמחתי מאוד לפגוש את אנשי הצוות של "הגל שלי", התקבל רושם שמדובר בצוות מקצועי, מחויב ומלא תשוקה לעשייה טיפולית חינוכית בסביבה ימית. התרשמתי מאוד מהמתקן, מסביבת העבודה הנעימה ומהציוד, אך מעל לכל מתחושת ההצלחה והסיפוק של הנערות אשר הצליחו, על אף כל הקשיים, "לעלות על הגל", ולהגיע לקו הסיום. אני ממליץ להרחיב את השתתפות מסגרות "חסות הנוער" בכלל, ומעון צופיה בפרט עם "הגל שלי".

מוריה גפני

סמנכלי״ת שותפויות, עמותת המרחב השלם

עמותת ״הגל שלי״ היא שותפה מדהימה שלנו לעשייה החינוכית הבית ספרית שלנו. המדריכים והצוות החינוכי של ״הגל שלי״, מהווים חלק בלתי נפרד מהצוותים החינוכיים של בתי הספר- הם משקיעים בכל תלמיד ותלמידה, לוקחים חלק בקואליציית מחנכים רחבה ומאפשרים מרחב למידה וצמיחה שונה מכל מקום אחר. התלמידות והתלמידים שהשתתפו בתוכנית ״מגדלור״ של ״הגל שלי״, חוזרים אחרת לבית ספר- הם בטוחים בעצמם, נחושים, מוכנים לקחת אחריות על החיים שלהם ושל סביבתם ולא יכולים לחכות לדבר הטוב הבא שיעשו במסגרת ״הגל שלי״. תודה על עשייה כל כך משמעותית ואיכותית, ועל כך שאתם הופכים את הים לזירת חינוך מדהימה.

ליאור חקנזר

מכון חיבורים

ההיכרות שלי עם עמותת "הגל שלי" החלה לפני כשלוש שנים, מאז אנו שולחים מדי שנה קבוצות של נערים ונערות להשתתף בתוכנית המקיפה והמקצועית בת 15 מפגשים של העמותה. מדובר בתוכנית שמלבד הלימוד של גלישת גלים מספקת לנערים ולנערות מקום בטוח ומכיל להביע את עצמם, למצוא את כוחותיהם ולהשתמש בהם, וכן לעבוד על מיקוד שליטה פנימי. כמו כן, התוכנית עוזרת לכל קבוצה לפתח מעורבות חברתית אחד לשני, דבר שאינו מובן מאליו במציאות החברתית של הנוער. מעבר לכך, התוכנית מלווה ע"י מדריכים ועוזרי מדריכים מקצועיים, שמנווטים את המפגשים והשיח עם הנוער באופן רגיש ואמפטי לצד הצבת גבולות ברורים ולא נוקשים שהם כה זקוקים להם.

בטיחות מעל הכל

מעבר לשמירה על נהלים יצרנו ביחד מוכנות תמידית על מנת להשקיע ככל שיידרש על מנת לשמור על היקר מכל– חיי אדם. המטרה שלנו ברורה: אפס מקרים מסכני חיים.

הכשרות בטיחות לצוות ההדרכה

הקפדה על למידה ותחקור, הכשרת הצוות בתפעול מצבי סיכון, הגבלה והחמרה - על-פי התפיסה "אם יש ספק – אין ספק". אנו מתחייבים להשקיע ככל שיידרש על מנת לשמור על היקר מכל – חיי אדם.

יחס חניכה מוגבר

החלטנו להגביר את יחס החניכה הנדרש לפי חוזר מנכ״ל בשביל לייצר חוויה בטוחה ומהנה בזמן הגלישה.

ציוד בטיחות ייעודי

מעבר לציוד הבטיחות הנדרש, אנו משתמשים באמצעים נוספים בכדי להגביר את רמת הבטיחות: איש צוות המשקיף על הפעילות מהחוף, אפודי ציפה, טלפוני בטיחות עמידים למים, דיפיבילטור ועוד.